مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:252020-09-30اقتصادي

هشدار گمرک به صاحبان کالا: ترخیص نکنید، محموله رسوبی، متروکه محسوب می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به برخی شائبه ها درخصوص تعمد برخی صاحبان کالا برای نگهداری کالا ها در بنادر و عدم ترخیص آن ها گفت: - معاون فنی گمرک با اشاره به اولتیماتوم گمرک به برخی صاحبان کالا که تعمدا نسبت ترخیص اقدام نمی کنند، گفت: در صورت عدم اقدام، محموله های رسوبی مذکور مشمول مقررات متروکه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به برخی شائبه ها درخصوص تعمد برخی صاحبان کالا برای نگهداری کالا ها در بنادر و عدم ترخیص آن ها گفت: بر اساس مفاد تبصره 2 ذیل ماده 24 قانون امور گمرکی، چنانچه ظرف یک ماه، کالا هایی که برای آن سند ترخیص یا فروش صادر گردیده است از انبار ها خارج نشود مشمول مقررات متروکه می شود.

وی افزود، طبق بررسی های صورت پذیرفته مشخص گردیده برخی از صاحبان کالا به دلایل مختلف بعد از صدور پروانه گمرکی از ترخیص قطعی و خروج کالا خودداری می نمایند.

معاون فنی گمرک گفت: اخیرا در بخشنامه ای از گمرکات اجرایی خواسته شده نسبت به اعمال مقررات متروکه در خصوص کالا های مذکور که صاحبان آن ها عامداً از خروج این اقلام جلوگیری می کنند اقدام شود.

به گفته ارونقی، مشخصاً این نوع واکنش برخی صاحبان کالا باعث رسوب بعضی از کالا ها در اماکن گمرکی و بنادر کشور گردیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار گمرک به صاحبان کالا: ترخیص نکنید، محموله رسوبی، متروکه محسوب می شود

هشدار گمرک به صاحبان کالا: ترخیص نکنید، محموله رسوبی، متروکه محسوب می شود