مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 04:502020-09-30اقتصادي

هدف از مالیات خانه های خالی کسب درآمد نیست


به گفته معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، هدف از اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی تنظیم گری و تعادل بخشی به حوزه عرضه و تقاضای واحدهای مسکونی است.

- جی پلاس ، محمد مسیحی هدف از دریافت مالیات خانه های خالی را تنظیم گری بازار دانست و تاکید کرد: ما در سازمان امور مالیاتی کشور امیدواریم که قانون مالیات بر خانه های خالی به خوبی اجرا شود و درجه تمکین از آن به حدی بالا باشد که دیگر خانه و واحد خالی باقی نماند تا ما بخواهیم از آن محل درآمد مالیاتی داشته باشیم.

ایرنا نوشت: مسیحی خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر املاک خالی در سال 1394 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال 1395 با ابلاغ توسط دولت لازم الاجرا شده است و به موجب آن در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت، خانه هایی که تا یکسال خالی باشد مشمول مالیات نخواهند بود، اما اگر در سال دوم همچنان خالی بمانند، نصف مالیات اجاره خانه ای مشابه به عنوان مالیات دریافت خواهد شد.

در سال سوم معادل مالیات اجاره واحد مشابه و در سال چهارم یک و نیم برابر اجاره باید مالیات پرداخت شود.

وی افزود: اجرای این قانون در چارچوب سامانه ملی مسکن صورت خواهد گرفت و وزارت مسکن و شهرسازی موظف شده است تا این سامانه را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد که تا این لحطه هنوز این سامانه تحویل سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از مالیات خانه های خالی کسب درآمد نیست

هدف از مالیات خانه های خالی کسب درآمد نیست