مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 12:202020-09-29اقتصادي

11 پرسش درباره کشت و صنعت مغان؛ از مساحت حقیقی تا تکلیف نهایی


قطعاً در هفته های اخیر نام «شرکت کشت و صنعت مغان» به گوش تان خورده است، مجموعه ای توانمند و بزرگ در صنعت کشاورزی و دامپروری ایران که در سال های اخیر با حواشی بسیار به بخش خصوصی واگذار شده و شائبه ها، - و پس از این کش و قوس ها سازمان خصوصی سازی ارزش این مجموعه جهت واگذاری را جمعاً به مبلغ 17هزار و 610 میلیارد و 886 میلیون و 938 هزار ریال اعلام می دارد.

این اعداد و ارقام در حالی است که قیمت دلار همواره با رشد مواجه شده و کاهش قیمت توجیهی نداشته است، کارشناسان ارزش مجموعه کشت و صنعت را در حال حاضر چند برابر قیمت واگذار شده می دانند.

3.

مساحت حقیقی این مجموعه چه میزان است؟ 40هزار یا 27هزار! طبق اعلام شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاوزی، کشت و صنعت و دامپروری مغان در سطح 63هزار هکتار از 350 هزار هکتار اراضی خالصه دولتی، تأسیس و فعالیت های خود را آغاز نموده است.

 از سویی دیگر بررسی های کارشناسی نشان می دهد که در حدود 65 هزار هکتار از اراضی دشت مغان به نام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان سند قطعی ثبتی دارند که 18 هزار هکتار از اراضی یاد شده در سال 1371 به نام شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس منتقل شده است.

همچنین بر اساس اسناد و گزارش های موجود، اراضی تحت تصرف این دو شرکت حدود 71 هزار هکتار بوده است و  این شرکت ها به اصلاح اسناد رسمی ثبتی بر اساس میزان 71


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 پرسش درباره کشت و صنعت مغان؛ از مساحت حقیقی تا تکلیف نهایی

11 پرسش درباره کشت و صنعت مغان؛ از مساحت حقیقی تا تکلیف نهایی