مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 11:152020-09-29اقتصادي

نامعادله یک میلیارد یورویی کرونا!


آمار و ارقامی که از سوی دستگاه های مربوطه در ماجرای اختصاص یک میلیارد یورو به هزینه های کرونا مطرح می شود با همدیگر چندان جور نیست و شبیه یک نامعادله است؛ - آمار و ارقامی که از سوی دستگاه های مربوطه در ماجرای اختصاص یک میلیارد یورو به هزینه های کرونا مطرح می شود با همدیگر چندان جور نیست و شبیه یک نامعادله است؛ به طوری که بانک مرکزی می گوید 500 میلیون یورو پرداخت کرده و سازمان برنامه و بودجه حدود 80 درصد منابع دریافتی را به وزارت بهداشت اختصاص داده است، اما از سویی دیگر وزیر بهداشت می گوید فقط 27 درصد آن را دریافت کرده است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود 6 ماه از جریان درخواست برداشت یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی برای اختصاص به هزینه های کرونا و توزیع آن بین وزارت بهداشت و بخش اندکی برای بیمه بیکاری گذشته است.

در آن زمان مقام معظم رهبری با این درخواست رییس جمهوری موافقت و در اردیبهشت ماه اولین پرداخت از سوی بانک مرکزی از طریق منابع یورویی صندوق توسعه ملی با تبدیل نرخ سامانه نیما به ریال و واریز آن به خزانه انجام شد و به صورت تدریجی ادامه یافت.

اینکه چرا تمام یک میلیارد یورو به صورت یکجا تبدیل به ریال نشده نیز به این بر می گردد که باید منابع ارزی صندوق در اختیار بانک مرکزی قرار می گرفت تا نسبت به تبدیل آن اقدام کند و در این مدت هر گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامعادله یک میلیارد یورویی کرونا!

نامعادله یک میلیارد یورویی کرونا!