مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 17:352020-09-28سياسي

4هزار دانشجو در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند


وزیر علوم از تکمیل گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو در آینده خبر داد و گفت: 4 هزارنفر از دانشجویان در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر دیدار اخیر ایشان با فرماندهان دوران دفاع مقدس درخصوص لزوم کشف، ضبط و تولید آثار فاخر ازوقایع، ایثارگری ها و رشادت های دوران دفاع مقدس گفت: اگر نسبت شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس را که حدود چهار هزار نفر بودند با کل دانشجویان آن دوران محاسبه کنیم، به نتیجه قابل توجهی می رسیم که نشان از شور و اشتیاق دانشجویان به همراه سایر اقشار جامعه برای حضور در جبهه های حق علیه باطل بود.

غلامی افزود: حضور دانشجویان در جبهه های نبرد واقعاً چشمگیر بود و پس از این دوران هم دانشجویان بازگشته از جنگ با کوله باری از تجربیات و دستاوردهای ارزنده به خدمت در مراکز مختلف مشغول شدند.

وزیر علوم افزود: بزرگداشت شهدای دانشجو در اوایل دهه 70 به صورت یادواره های شهدای دانشجو در دانشگاه ها انجام می شد، اما در اوایل دهه 90 تدابیری اندیشه شد که انسجام و همدلی در این بخش به وجود بیاید و در همین راستا کنگره های ملی بزرگداشت شهدای دانشجو تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه در ثبت و ضبط و تولید آثار فاخر از مجموعه گرانقدر دفاع مقدس باید بیشتر کار شود و در آینده با زحمات جامعه دانشگاهی گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو تکمیل می شود، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4هزار دانشجو در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند

4هزار دانشجو در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند