مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 17:152020-09-28بين الملل

عضو پارلمان عراق: الکاظمی تنها با یک کمیته ویژه قادر به مبارزه با فساد نیست


عضو پارلمان عراق تاکید کرد که مقابله با فساد و ریشه کن کردن آن تنها کار یک کمیته خاصی نیست و همه نهادهای قانونگذار، اجرایی و قضایی باید در این خصوص با یکدیگر همکاری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک عضو سابق پارلمان عراق  تحرکات اخیر نخست وزیر عراق در مقابله با مفسدان اقتصادی و واگذار کردن این قضیه به کمیته ای که کار خود را با سازمان مبارزه با تروریسم هماهنگ کرده، مهم ترین و نخستین گام برای قطع زنجیره فساد ریشه دار در عراق توصیف کرد.

جواد العطار در اظهاراتی رسانه ای تاکید کرد: متأسفانه  برخی بر این باورند که مقابله با فساد و ریشه کن کردن آن از بخش دولتی در عراق می تواند با اقدامات فوری و توسط طرفی واحد از نهاد قدرت انجام شود در حالی که در عراق به عنوان یک کشور دارای قانون اساسی و نهادهای حاکمیتی، اصلاح اشتباهات باید در چارچوب همکاری بین مقامات تلاش شود به گونه ای که علاوه بر کمیته های مستقل، پارلمان، قوه مجریه و سرانجام قوه قضاییه هم نظارت خود را قوی تر کنند.

او افزود: با این حال، آنچه امروز در مورد احکام دستگیری علیه برخی از شخصیت های ردیف دوم متهم به فساد مالی یا دست درازی آنها به بیت المال و هدر دادن آن اتفاق می افتد، کافی نیست و تنها کار مورد نیازی نیست که باید انجام شود،  حتی اگر نسبتاً خوب هم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو پارلمان عراق: الکاظمی تنها با یک کمیته ویژه قادر به مبارزه با فساد نیست

عضو پارلمان عراق: الکاظمی تنها با یک کمیته ویژه قادر به مبارزه با فساد نیست