مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 11:152020-09-28بين الملل

دیلی صاباح: توافقات سازش با اسراییل نه فقط ضد فلسطینی بلکه علیه ایران و ترکیه است


یک روزنامه ترکیه ای نوشت سازش دو کشور عربی با رژیم صهیونیستی، چندجانبه بوده و علاوه بر وجه ضد فلسطینی که دارد، با هدف مقابله با گسترش نفوذ ایران و ترکیه در منطقه غرب آسیا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه دیلی صاباح چاپ ترکیه در مطلبی به قلم شِیما نازلی گوربوز به بررسی توافقات سازش دولت های بحرین و امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی پرداخته و به نقل از کارشناسان سیاسی و روابط بین الملل تحلیل کرد که این توافق ها نه تنها علیه فلسطینی ها است بلکه ایران و ترکیه را نیز هدف گرفته است.

در ابتدای این مطلب  با اشاره به نظر غالب مسلمانان جهان در مخالفت با این توافقات و خیانت دانستن آن در حق آرمان فلسطین، آمده است: با این حال، کارشناسان معتقدند فلسطینی ها فقط یکی از اضلاع این توافق چندجانبه هستند، زیرا زمانی که دیپلماسی مطرح می شود، ایران و ترکیه به عنوان اهداف اصلی این حرکت نمایان می شوند .

عبدالغنی الریانی محقق ارشد در اندیشکده مطالعات استراتژیک در صنعا به نیابت از این نهاد به دیلی صاباح گفت: ظهور محور جدید [اسراییل-امارات-بحرین]، در وهله اول علیه ایران و سپس علیه ترکیه است.

همگرایی امارات و بحرین با اسراییل احتمالا ترکیه و ایران را بیشتر به یکدیگر نزدیک کند و کشورهای عربی متعدد نیز به دنبال آنها خواهند رف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیلی صاباح: توافقات سازش با اسراییل نه فقط ضد فلسطینی بلکه علیه ایران و ترکیه است

دیلی صاباح: توافقات سازش با اسراییل نه فقط ضد فلسطینی بلکه علیه ایران و ترکیه است