مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 09:152020-09-28اجتماعي

19 درصد کانون های گرد وغبار خراسان جنوبی در وضعیت فرسایش شدید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: 19 درصد مساحت کانون های گرد و غبار داخلی استان در وضعیت فرسایش شدید و بسیار شدید هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن اکبری ظهر دوشنبه در دومین جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان با اشاره به مطالعات منشأ یابی داخلی فرسایش بادی، توفان های ماسه و گرد و غبار کل کشور که توسط ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کشور از سال 1397 شروع شده است، اظهار کرد: این مطالعه با نگاهی همه جانبه و با بهره گیری از اطلاعات و آمار هواشناسی و داده های ماهواره ای و سنجش از دور و بکارگیری داده ها و یافته های زمینی انجام گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: در این مطالعه زمینه آمادگی و مقابله با پدیده گرد و غبار به صورت علمی و با اولویت های مشخص شده فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات مذکور مساحت کانون های گرد و غبار استان 5 میلیون و 173 هزار و 597 هکتار است، بیان داشت: حدود 19 درصد از کل کانون های داخلی در وضعیت فرسایش شدید و بسیار شدید هستند.

وی تصریح کرد: که اگر چه کانون های گرد و غبار با شدت زیاد و خیلی زیاد مساحت نسبتاً کمی را دارند ولی نقش قابل توجهی در انتشار ذرات گرد و غبار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 درصد کانون های گرد وغبار خراسان جنوبی در وضعیت فرسایش شدید

19 درصد کانون های گرد وغبار خراسان جنوبی در وضعیت فرسایش شدید