مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 11:252020-09-27اجتماعي

هشدار هواشناسی خراسان جنوبی به کشاورزان/ یخبندان در راه است


مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش محسوس دما و یخبندان  در استان خبر داد و گفت: کشاورزان، دامداران و خانوارهای عشایر مراقبت های لازم را داشته باشند.

- علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر از کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما از دوشنبه شب هفته جاری در استان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود دمای هوا از هشت تا 12 درجه سلسیوس کاهش یابد.

وی با بیان اینکه وقوع سرما و یخبندان شبانه دور از انتظار نیست، افزود: احتمال بروز خسارت به محصولات کشاورزی، زراعی و باغی اعم از پنبه، چغندرقند، حبوبات، زرشک و گیاهان دارویی ناشی از سرما و یخبندان شبانه وجود دارد.

خندان رو خواستار جمع آوری محصولات برداشت شده و انتقال آن به مکان های سر پوشیده شد و اظهار کرد: همچنین توصیه می شود سوخت مورد نیاز و کنترل سیستم های گرمایشی برای سالن های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها تأمین شود.

وی خواستار اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی زودرس پاییزه در مزارع و باغات شد و افزود: آتش زدن لاستیک و روشن کردن بخاری های باغی در حاشیه باغات و مزارع مورد توجه باشد.

خندان رو با بیان کرد: با اشاره به الگوی نقشه های پیش یابی طی امشب و فردا افزایش ابر و در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی خراسان جنوبی به کشاورزان/ یخبندان در راه است

هشدار هواشناسی خراسان جنوبی به کشاورزان/ یخبندان در راه است