مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 08:452020-09-27فناوري

عدالت ارتباطی در لایه های شبکه ملی اطلاعات با 5G محقق می شود


تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G ) می تواند عدالت ارتباطی در لایه های شبکه ملی اطلاعات را محقق کند.

- معاون وزیر ارتباطات گفت: تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G ) می تواند عدالت ارتباطی در لایه های شبکه ملی اطلاعات را محقق کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ستار هاشمی صبح امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از کاربست های 5G در ایران که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه به دنبال توزیع عادلانه خدمات نسل پنجم ارتباطات به تمامی مناطق کشور هستیم، گفت: این تکنولوژی می تواند عدالت ارتباطی در لایه های شبکه ملی اطلاعات را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه ورود به فناوری نسل پنجم ارتباطات منطبق بر مطالعات کارشناسی و تدوین نقشه راه از دو سال پیش در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت، درباره اهداف مدنظر برای توسعه این فناوری گفت: اهداف اسناد بالادستی و تکالیف قانونی این است که 10 درصد از ترافیک شبکه ملی اطلاعات باید بر بستر فناوری های نوین ارائه شود.

در مصوبه دیگر، در افق 1404 باید 10 درصد از اقتصاد کل کشور سهم اقتصاد دیجیتال باشد و 5G از جمله فناوری هایی است که می تواند ما را به این اهداف برساند.

هاشمی با تاکید بر اینکه 5G نه تنها یک بستر فناوری، بلکه یک زیست بوم نوآوری و فناوری محسوب می شود، افزود: تمرکز فناوری 5G بر نرم افزار است و وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدالت ارتباطی در لایه های شبکه ملی اطلاعات با 5G محقق می شود

عدالت ارتباطی در لایه های شبکه ملی اطلاعات با 5G محقق می شود