مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 06:202020-09-27فرهنگي

سال نو، به افق کلیمیان


کلیمیان اصفهان، سی روز از ماه الولِ عبری یا شهریور شمسی به اضافه 10 روز ابتدایی ماه تیشری یا مهر را به یاد آن چهل روزی که موسی به میقات رفت تا 10 فرمان خدا را برای قوم خود بیاورد، - ایسنا/اصفهان کلیمیان اصفهان، سی روز از ماه الولِ عبری یا شهریور شمسی به اضافه 10 روز ابتدایی ماه تیشری یا مهر را به یاد آن چهل روزی که موسی به میقات رفت تا 10 فرمان خدا را برای قوم خود بیاورد، به انجام عبادت می پردازند.

روش هشانا یا جشن سال نوی آن ها نیز دو روز ابتدایی ماه تیشری برگزار می شود؛ عیدی که آداب خاص خود را دارد.

ربرت شمیان، مترجم و دبیر زبان و ادبیات انگلیسی به ایسنا می گوید: مبنای تقویم یهودیان ابتدا بر اساس رؤیت ماه بود، اما بعد از حدود هزار سال، به این خاطر که زمان اعیاد در طول سال جابه جا می شد، آن ها تصمیم گرفتند با ترکیب گاه شمار شمسی و قمری، تغییری در تقویم ایجاد کنند تا این رسوم درست همان روزی که در تورات ذکر شده اجرا شوند.

او خاطرنشان می کند: یهودیان دو عید رسمی دارند که یکی با نام پسح اوایل بهار برگزار می شود و دیگری اوایل پاییز که روش هشانا نام دارد.

شمیان توضیح می دهد: روش هشانا در کلام عبری به معنی آغاز است و از آنجا که اعیاد یهودی با طبیعت پیوند استواری دارند، این عید در زمان برداشت محصول برگزار می شود تا مردم برای شروع فصل کاشت (پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال نو، به افق کلیمیان

سال نو، به افق کلیمیان