مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-27اقتصادي

انتقال آب بین استانی خطا است


انتقال آب بین استانی موضوع جدیدی نیست و مدت ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان و از شهرها و استان های مختلف به استان ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، عباس محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در هیچ نقطه ایران از جمله استان‌های شمال کشور آب مازاد نداریم، گفت: میانگین بارندگی سالانه در سه استان شمالی کشور تقریبا برابر و حتی بیشتر از میانگین بارندگی‌های سالانه در اروپاست اما به‌دلیل وجود کشاورزی متمرکز یعنی تولید بالای محصول زراعی در منطقه ای کوچک با استفاده از مقدار زیادی کود و آفت کش و سرانه جمعیت به نسبت بالای این استان‌ها آب اضافه وجود ندارد بنابراین انتقال آب از هر یک از این استان‌ها به استان‌های دیگر کشور خطا است.

وی با انتقاد از پیگیری برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرای پروژه‌های احداث سد و طرح‌های انتقال آب از یک استان به استان‌های دیگر گفت: برخی نمایندگان در مجلس به شدت پیگیر پروژه‌های بزرگ مانند انتقال آب از دریای خزر به سمنان هستند و اکنون سد «فینسک» توسط نمایندگان مازندران در حال پیگیری است.

به گفته محمدی، سدی که گفته می‌شود قرار است در «فینسک» احداث کنند سد نسبتا کوچکی است اما باعث زیر آب رفتن کامل دو روستا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب بین استانی خطا است

انتقال آب بین استانی خطا است