مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-27اقتصادي

برنامه ای برای املاک موقوفه بافت های تاریخی نداریم


معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که این سازمان برنامه و طرحی برای بافت های موقوفه ملی و جهانی ندارد، می گوید: - طرح های سرمایه گذاری در املاک بافت های جهانی و تاریخی مورد تایید میراث فرهنگی، برای سازمان اوقاف و بخش خصوصی به صرفه نیست.

امرالله حسنی نیا در حاشیه سفر به یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که اوقاف کشور در تمام حوزه های دارای بهره وری سرمایه گذاری می کند، می گوید: هر چند گردشگری جزو رسالت های اوقاف نیست اما این سازمان دارای مالکیت اماکنی مانند امام زاده هاست که دارای گردشگری مذهبی هستند.

وی از انعقاد تفاهم نامه مشترکی بین وزارت میراث فرهنگی و سازمان اوقاف در رابطه با توسعه گردشگری مذهبی خبر می دهد و اظهار می کند: بناهایی مانند امام زادگان و کاروانسراهای بین‎راهی اوقاف به صورت مشارکتی به منظور احیا و همچنین تعریف کاربری به بخش خصوصی واگذار شده که در این زمینه قوانین و ضوابط میراث فرهنگی نیز رعایت می‎شود.

این مسئول در رابطه با سرمایه‎گذاری اوقاف و تخصیص بودجه و اعتبار در حوزه گردشگری به عنوان یکی از بخش های اقتصادی کشور، می گوید: برای هر رقبه ای که قابلیت سرمایه‎گذاری و بهره برداری از آن مهیا باشد، برنامه ریزی می کنیم و این مسئله شامل بافت های جهانی، فرسوده و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ای برای املاک موقوفه بافت های تاریخی نداریم

برنامه ای برای املاک موقوفه بافت های تاریخی نداریم