مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:152020-09-26اقتصادي

نرخ جدید سپرده قانونی بانک ها و موسسات اعتباری اعلام شد


بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای نرخ جدید و تغییرات نحوه محاسبه سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری را اعلام کرد به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا از پژوهشکده پولی و بانکی، هیات عامل بانک مرکزی با توجه به مصوبه پیشین شورای پول و اعتبار مبنی بر تفویض اختیار تعیین نسبت سپرده قانونی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در دامنه 10 تا 13 درصد به رییس کل بانک مرکزی و با هدف کنترل رشد نقدینگی و تورم و در عین حال تداوم اجرای برنامه‌های حمایتی به دلیل شرایط خاص اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا و همچنین با توجه به گذشت بیش از پنج ماه از آغاز اجرای برنامه‌های حمـایتی مذکور، مقرر کرد: 1.

نسبت سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی از روز شنبه 22 شهریور به ارقام قبل از زمان اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این خصوص باز می‌گردد.

2.

معادل یک سوم تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی (موضوع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا)، از محل سپرده قانونی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، حسب عملکرد در اعطای تسهیلات مورد نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مبالغ کسر شده از محل سپرده قانونی بابت اعطای تسهیلات مذکور پس از 2 سال با بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی عامل تسویه می‌شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ جدید سپرده قانونی بانک ها و موسسات اعتباری اعلام شد

نرخ جدید سپرده قانونی بانک ها و موسسات اعتباری اعلام شد