مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 17:152020-09-25بين الملل

ششمین روز تظاهرات؛ معترضان مصری خواستار برکناری «السیسی» شدند


هزاران نفر از معترضان به اقدامات و سیاست های دولت عبدالفتاح السیسی در مصر، در چند استان این کشور دست به تظاهرات علیه او زدند.

-   در برخی از روستاهای معترض نیز نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گلوله های اشک آور و مشقی استفاده کرده اند و با معترضان درگیر شده اند.

تظاهرات مشابهی نیز در استان اِسیوط (مرکز) برگزار شده است و نیروهای امنیتی شماری از معترضان را بازداشت کردند.

همزمان با این تظاهرات، محمد علی ، هنرمند و پیمانکار مصری که طی یک سال گذشته دست به افشاگری علیه سیسی و فرمانده ارتش زده بود، از رییس جمهور خواستار دست از سرکوب بردارد و میادین و خیابان ها را برای معترضان باز بگذارد تا شمار واقعی معترضان را بداند .

او بعد از افشاگری های خود چند نوبت برای برگزاری تظاهرات و برکناری عبدالفتاح السیسی فراخوان و بیانیه داده بود که با استقبال کمی مواجه شد.

بعد از اقدام نیروهای دولت مصر در تخریب برخی خانه های ساخته شده در اراضی دولتی، رییس جمهور مصر در اظهاراتی مقاومت کنندگان در برابر اقدامات دولت را به استفاده از ارتش تهدید کرد و گفت که در صورت لزوم از ارتش کمک خواهد گرفت.

بی بی سی انگلیسی نوشت که شمار مخالفین سیسی میلیون ها نفر تخمین زده می شود و عمده آن ها در مناطق روستایی هستند و همین مسئله، این موضوع را برای بسیاری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ششمین روز تظاهرات؛ معترضان مصری خواستار برکناری «السیسی» شدند

ششمین روز تظاهرات؛ معترضان مصری خواستار برکناری «السیسی» شدند