مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 13:502020-09-25سياسي

تحولاتی که در سی ویکمین سفر ظریف به روسیه رخ داد


محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری یک روزه به روسیه که شب گذشته (پنجشنبه) به پایان رسید در نشست هایی با سرگیی لاوروف همتای روسی خود و همچنین دیدارهای رسانه ای بر توسعه همکاری تهران و مسکو و تلاش برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این سفر رییس دستگاه دیپلماسی سی و یکمین سفر وی به روسیه و همچنین چهارمین سفر وی به مسکو در 6 ماه اخیر است که به گفته لاوروف وزیر امورخارجه روسیه این تعداد دیدار همتای ایرانی نشانه روابط بسیار خوب تهران و مسکو در راستای توسعه همکاری دو طرف است.

در دیدارهای دیروز ظریف و لاوروف، همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های حمل و نقل و روادید و رفت و آمد دانشجویان و بازرگانان بررسی شد و موضوعات مربوط به انرژی، اقتصادی، بانکی و نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه نیز در این گفت‌وگوها مورد بحث قرار گرفت.

با توجه به همکاری‌های خوب ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در این سفر نیز بر استفاده از تجربیات دو کشور در مورد ویروس مقابله کرونا و پیشرفت در مقابله با این بیماری گفت‌وگو شد.

گفت‌وگو در باره برجام از محورهای مهم این سفر بود و به نقش کلیدی روسیه و تلاش‌های مخرب آمریکا و توافق در شورای امنیت سازمان ملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولاتی که در سی ویکمین سفر ظریف به روسیه رخ داد

تحولاتی که در سی ویکمین سفر ظریف به روسیه رخ داد