مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 14:552020-09-23بين الملل

ادعای پادشاه سعودی: رژیم ایران سال گذشته تاسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داد


پادشکاه سعودی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را به داشتن فعالیت‌های مخرب، مداخله در امور کشورهای عربی و حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را به اتخاذ سیاست‌های تنش‌زا و مخرب در منطقه غرب آسیا و دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

او مدعی شد که عربستان سعودی طی دهه‌های گذشته دست صلح به سوی ایران دراز کرد و برای برقراری روابط با تهران، تعامل مثبتی داشت.

پادشاه سعودی در ادامه اتهام‌های خود، ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد و گفت «رژیم ایران سال گذشته تأسیسات نفتی پادشاهی سعودی را هدف قرار داد و همچنان به هدف قرار دادن عربستان سعودی از طریق موشک‌های بالستیک و پهپادها ادامه می‌دهد».

بن عبدالعزیز ایران را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانست و مدعی شد که تهدید‌های ایران نیازمند موضع بین‌المللی و قاطع می‌طلبد تا مانع از توسعه تسلیحات این کشور شده و به «حمایت از تروریسم» توسط تهران پایان دهد.

او با بیان اینکه عربستان سعودی هرگز در دفاع از امنیت خود کوتاهی نخواهد کرد، بدون اشاره به لشکرکشی ریاض به یمن، ایران را به مداخله در این کشور عربی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای پادشاه سعودی: رژیم ایران سال گذشته تاسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داد

ادعای پادشاه سعودی: رژیم ایران سال گذشته تاسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داد