مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 03:402020-09-23بين الملل

گفتگوی تلفنی ماکرون و اردوغان


رییس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با همتای ترک خود از وی خواست به شکلی متعهدانه از افزایش تنش در شرق مدیترانه با یونان و قبرس، دو عضو اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

- رییس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با همتای ترک خود از وی خواست به شکلی "متعهدانه" از افزایش تنش در شرق مدیترانه با یونان و قبرس، دو عضو اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اسکای نیوز، روسای جمهور دو کشور در این تماس تلفنی به بررسی روابط دو جانبه و همچنین روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا و آخرین تحولات در مدیترانه شرقی پرداختند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رییس جمهور این کشور طی تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خواستار احترام کامل ترکیه به حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا و قوانین بین المللی، خودداری از هرگونه اقدام یک جانبه جدید که می تواند موجب تنش شود و نیز تعهد به ایجاد فضای صلح و همکاری در مدیترانه به شکلی متعهدانه و غیر قابل بحث شد.

اردوغان نیز به همتای فرانسوی خود اعلام کرد که ترکیه انتظار دارد پاریس رویکردی سازنده را در اختلافات بین آنکارا و یونان در شرق مدیترانه اتخاذ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی تلفنی ماکرون و اردوغان

گفتگوی تلفنی ماکرون و اردوغان