مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 10:002020-09-22سياسي

با اصلاح یک قانون 15 هزار نفر اعدام نشدند


تا قبل از اصلاح قانون مواد مخدر اعدام در این زمینه بسیار بالا بود و 90 درصد از اعدام ها را همین جرم تشکیل می داد و آمار وحشتناکی را رقم زد، - اما با اصلاحی که صورت گرفت این روند تعدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایلنا، یک نماینده مجلس تاکید کرد: قصاص برای قتل نفس جزء مصادیقی است که در شرع مان وجود دارد و نص صریح قرآن هم آماده است، لذا این دیگر در دست مجلس نیست زیرا در این قضیه شرع و قرآن ما نص صریح دارد.

ابوالفضل ابوترابی درباره این که افکار عمومی بعد از اعدام های اخیر که صورت گرفته مطرح می کنند آیا نمی شود به جای اعدام مجازات دیگری در نظر گرفت، گفت: باید این قضیه را با دو دیدگاه نگاه کرد؛ در قضیه اعدام افراد گروه بندی می شوند؛ مثل افرادی که جرم شان محاربه و افساد فی الارض است و گروه دیگر که قتل نفس انجام داده اند که درباره این افراد قرآن می گوید اگر فردی، فرد دیگری را بکشد باید قصاص شود، مگر این که خانواده اش رضایت دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قصاص برای قتل نفس جزء مصادیقی است که در شرع مان وجود دارد و در نص صریح قرآن هم آمده است، لذا غیرممکن است بتوانیم از اعدام های مان حذف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجازات فردی که محاربه انجام داده ممکن است اتفاقاتی نظیر تعدیل، کاهش و یا حتی افزایش مجازات صورت گیرد، اظه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با اصلاح یک قانون 15 هزار نفر اعدام نشدند

با اصلاح یک قانون 15 هزار نفر اعدام نشدند