مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 08:002020-09-22اجتماعي

گفت وگو با شاعر و مداح شعر حماسی «می رود این لشکر از مازندران» + فیلم


  دکتر صادقعلی رنجبر متولد سال 1341 از ساری، شاعر اشعار حماسی به خصوص شعر در کلیپ بالا، در گفت وگو با ما به ماجرای جالب شعر گفتنش در آن برهه از زمان اشاره می کند و می گوید؛ در همان سال های آغازین جنگ در سال 1357 من شعرهای مرثیه گونه برای محرم و مناسبت های مذهبی می گفتم.

تا اینکه سردار شهیدمحمدحسن طوسی گفت؛ رزمندگان مازندرانی قرار است به شکل کاروانی با عنوان کاروان کربلا به خط مقدم اعزام شوند، در این خصوص برای ثبت این حرکت نیاز به شعر حماسی داریم تا مداح مورد نظر آن را بخواند و کلیپش در قالب نوار کاست به جبه ها ارسال شود، تو می توانی شعری حماسی در این زمینه بنویسی؟   رنجبر می گوید: من که تاکنون شعر حماسی ننوشته بودم گفتم نمی دانم باید ببینم می شود یا خیر.

از این رو خیلی ناامیدانه یک روز یک روز و نیم شعر را در ذهن خود چندین بار مرور کرده و روی کاغذ آوردم، زمان تحویل دادن شعر متوجه اعزام رزمندگان شدم و با خودم گفتم دیگر دیر شده است.

متن شعر را در کاغذی نوشته و در جیبم قرار داده بودم، هر روز غروب هم به مسجد جامع ساری می رفتم شعر هم همراهم بود تا اینکه به ذهنم رسید به منزل شهید حجت الله مستشرق بروم شاید اعزام نشده باشد به داخل حیاط که وارد شدم مادرش گفت پسرم به جبهه اعزام شد من هم که کاملا ناامید شده بودم، گفتم دیگر کسی نیست شعر را با خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگو با شاعر و مداح شعر حماسی «می رود این لشکر از مازندران» + فیلم

گفت وگو با شاعر و مداح شعر حماسی «می رود این لشکر از مازندران» + فیلم