مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 06:452020-09-22پزشكي

دهانشویه تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد


متخصص بیماری های عفونی و عضو ستاد کشوری مبارزه با کرونا درباره استفاده از دهانشویه ها گفت: دهانشویه ها فقط باعث از بین رفتن باکتری های مفید دهان می شوند و هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مینو محرز متخصص بیماری های عفونی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره افزایش آمار مبتلایان در خردادماه بود که بعد کاهش پیدا کرد اما پس از تجمعات، مسافرت ها و برگزاری کنکور سراسری دوباره با افزایش شدید آمار مبتلایان و مرگ و میر مواجه شدیم و با بازگشایی مدارس وضعیت بدتر هم خواهد شد.

وی افزود: ما دائم در روی موج هستیم و موج اول و دوم و سوم معنا ندارد.

محرز در خصوص اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر ثبت سفارش 20 میلیون واکسن هندی خاطرنشان کرد: قاعدتا بخش واکسیناسیون وزارت بهداشت تنها واکسن هایی را مورد تایید قرارمی دهد که توسط سازمان جهانی بهداشت، FCA آمریکا و یا اتحادیه اروپا تایید شده باشند و در صورت عدم تایید آن این واکسن ها وارد نخواهد شد.

وی درباره واکسن روسی آنفلوآنزا گفت: روسیه واکسن های خود را به مراکز بین المللی جهت تایید نمی فرستد ولی من چون شخصا اطلاعی از روند ساخت آن ندارم نمی توانم آن را تایید یا رد کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهانشویه تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد

دهانشویه تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد