مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 17:452020-09-21سياسي

فساد بزرگان کوفه از عوامل خیانت آنها به اهل بیت شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد حسین رجبی دوانی، پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام در ویژه برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با عنوان قدم، - عوامل موثر بر فرهنگ مردم کوفه و رقم خوردن واقعه ی عاشورا (با نگاهی به وضعیت امروز جامعه) در ویژه برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بررسی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد حسین رجبی دوانی، پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام در ویژه برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با عنوان قدم، قدم تا انحطاط به بررسی عوامل موثر بر فرهنگ مردم کوفه و رقم خوردن واقعه ی عاشورا (با نگاهی به وضعیت امروز جامعه) پرداخت و عنوان کرد: ضعف و انحطاط مردم کوفه به واقعه کربلا برنمی گردد، بلکه سابقه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: در پی خیانت به ولایت پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، رهبری اسلام به دست کسانی افتاد که فاقد صلاحیت برای اداره جامعه بودند به همین دلیل جامعه نه تنها از لحاظ سیاسی بلکه از لحاظ دینی دگرگون گشت و ارزش های الهی عوض شد.

به هر روی این جریان زمانی که به اسم انتشار اسلام به دو ابرقدرت ایران و روم حمله کردند، غارت گری های جاهلی در پوشش دروغین جهاد در بین آن ها زنده شد؛ از این رو به جا هایی حمله ور می شدند که برای آن ها منفعت ماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فساد بزرگان کوفه از عوامل خیانت آنها به اهل بیت شد

فساد بزرگان کوفه از عوامل خیانت آنها به اهل بیت شد