مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 10:552020-09-21پزشكي

فشار خون بالا از عمر انسان کم می کند؟


یک متخصص داخلی، با بیان اینکه پرفشاری خون عوارض شدیدی برای بدن به دنبال دارد، تصریح کرد: فشار خون بالای تشخیص داده نشده و کنترل نشده 20 سال از طول عمر انسان را کم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا؛ دکتر علی موثقی، بیماری فشار خون یا پرفشاری خون را یکی از معضلات جامعه جهانی امروز دانست و اظهار کرد: این بیماری شیوع بسیار بالایی دارد و در جوامع مختلف بین 25 تا 50 درصد جمعیت را درگیر خودش کرده است.

وی با بیان اینکه پرفشاری خون عوارض شدیدی برای بدن به دنبال دارد، تصریح کرد: فشار خون بالای تشخیص داده نشده و کنترل نشده 20 سال از طول عمر انسان را کم می‌کند.

همچنین از دیگر عوارض پرفشاری خون می‌توان به خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و نارسایی شدید کلیوی اشاره کرد.

این متخصص داخلی، ایجاد ناخوشی‌های جدی برای انسان را از دیگر عوارض پرفشاری خون دانست و افزود: در صورت عدم کنترل فشار خون آسیب‌های زیادی به بدن وارد می‌شود.

موثقی، بیماری پرفشاری خون را بدون علائم اختصاصی دانست و عنوان کرد: تا زمانی که غربالگری همراه با چک منظم فشار خون انجام نشود، امکان تشخیص پرفشاری از طریق علائم بالینی وجود ندارد و فرد زمانی از بیماری خون اطلاع پیدا می‌کند که با سایر عوارض جدی همچون سکته مواجه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون بالا از عمر انسان کم می کند؟

فشار خون بالا از عمر انسان کم می کند؟