مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 07:452020-09-21بين الملل

ادعای جدید آمریکا درباره توان هسته ای ایران برای تحریک جهانیان


آمریکا که هنوز از شکست برنامه های خود در سازمان ملل برای بازگردادن تحریم های ایران عصبانی است، ادعای جدیدی را درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی مطرح کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رویترز به نقل از یک مقام ناشناس آمریکایی مدعی شده که ایران تا پایان سال جاری میلادی به قدر کافی مواد هسته ای لازم برای تولید سلاح هسته ای را در اختیار خواهد داشت.

رویترز همچنین به نقل از این مقام ناشناس مدعی شده که ایران تا سه ماه دیگر از مواد هسته ای لازم برای ساخت بمب اتمی برخوردار خواهد بود.

این مقام آمریکایی در اظهارات خود مدعی شد: به خاطر افزایش تحریک آمیز فعالیت های هسته ای ایران، این کشور می تواند تا پایان امسال (سال 2020) به مواد هسته ای لازم برای تولید بمب اتم دست پیدا کند.

او گفته که این برآورد بر اساس اطلاعات گردآوری شده به وسیله ایالات متحده از جمله از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی به دست آمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، برای تولید سلاح اتمی به غنی سازی با غلظت 90 درصد نیاز است.

این مقام آمریکایی در اظهارات خود همچنین ایران را به از سرگیری همکاری با کره شمالی برای تولید موشک های بالستیک دوربرد متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، آمریکا که در تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه ناکام مانده تلاش دارد تا با طرح این قبیل ادعاهای اثبات نشده، حساسیت دربا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای جدید آمریکا درباره توان هسته ای ایران برای تحریک جهانیان

ادعای جدید آمریکا درباره توان هسته ای ایران برای تحریک جهانیان