مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-21سياسي

ما قوی هستیم، چون ما ملت شهادتیم/ پای درس دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا


شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و این روزها شهدای مدافع حرم کشورمان ، با نثار جان و همه چیز خویش و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع)، - خبرگزاری فارس - موسی کاظم زاده: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که با شعار محوری ما قوی هستیم مزین شده است، و از این رو تقارن هفته دفاع مقدس سال جاری با ایام محرم بهترین فرصت برای کنکاش نهضت عاشورا و دفاع مقدس است.

با این وجود از آنجایی که انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس ملت ایران در برابر استکبار جهانی، ریشه و الهام گرفته از فرهنگ ایثار و شهادتی است که از واقعه عاشورا و برگرفته از قیام امام حسین(ع) بوده، پرداختن به ابعاد مختلف این مسئله خالی از لطف هم نیست.

باید متذکر شد که لحظه لحظه نهضت عاشورا، پیام  و هدایت است.

بنابراین شهدای 8 سال دفاع مقدس و این روزها شهدای مدافع حرم؛ با الگو گرفتن از راه و منش مکتب عاشورا و امام حسین(ع) به ماها یاد داده و یاد می دهند؛ که در عرصه فداکاری برای دین خدا هیچ مرزی وجود ندارد، و نباید ذلت در برابر دشمن را بپذیریم.

بنابراین از درس های مهمّ و ماندگار نهضت عاشورا می توان به، لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر، بردباری، وفاداری، پایبندی به آموزه های دینی و اسلامی، ظلم ستیزی، حفظ مقدسات اسلامی، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب، ادب و بزرگواری و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ما قوی هستیم، چون ما ملت شهادتیم/ پای درس دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا

ما قوی هستیم، چون ما ملت شهادتیم/ پای درس دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا