مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 08:052020-09-20بين الملل

آمریکا قادر به فعال کردن سازوکار بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران نیست


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از ادامه لغو تحریم های ایران بر اساس برجام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با انتشار بیانیه ای ادعای آمریکا مبنی بر از سرگیری تحریم های سازمان ملل علیه ایران را رد و تصریح کرد که تعهدات طرف های باقی مانده در این توافق به رفع تحریم ها ادامه دارد.

بورل با اشاره به بیانیه 30 مرداد اتحادیه اروپا در همین رابطه یادآور شد که با صدور فرمان رییس جمهوری آمریکا در تاریخ 8 می سال 2018میلادی، این کشور به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و متعاقبا در هیچ یک از فعالیت های مرتبط با این توافق مشارکت نکرد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا نمی تواند به عنوان عضو مشارکت کننده برجام تلقی شود و قادر به فعال کردن سازوکار بازگرداندن تحریم های سازمان ملل [علیه ایران] ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست.

در این بیانیه بورل خاطر نشان کرد که به عنوان هماهنگ کننده برجام تمام تلاش خود را برای حفظ و اجرای کامل این توافق توسط تمام طرف ها به کار خواهد بست.

بورل در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد: برجام ستون کلیدی معماری نظام جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته ای است و با پرداختن جامع به برنامه اتمی ایران، در امنیت منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا قادر به فعال کردن سازوکار بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران نیست

آمریکا قادر به فعال کردن سازوکار بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران نیست