مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-19بين الملل

نگران مکانیسم ماشه نیستیم/ برجام ستیزی به نفع آمریکا است


ما فعال شدن مکانیسم ماشه نگران نیستیم اما نگران ماشه ای هستیم که به هر دلیل اعم از ناآگاهی یا بی دقتی در کشورمان چکانده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی به بهانه تلاش آمریکا برای سازوکار ماشه علیه ایران نوشت: آمریکا سی روز پیش در اقدامی خلاف حقوق بین المللی خواست تا سازوکار ماشه را به کار بیندازد.

شواهد نشان می دهد ایران می تواند شاهد موفقیت دیگری در چارچوب دیپلماسی چندجانبه گرا و ناکامی آمریکا در استفاده از سیاست یک جانبه گرایی و شکست این کشور در استفاده از مکانیسم ماشه باشد.

دولت آمریکا تنها با ایران در تنش نیست اما در هیچ کدام از بحران های خودساخته اش تا این حد در عرصه بین المللی کم اعتبار نشده است.

یک دهه قبل، حتی باور کردنی هم نبود که آمریکا چنان منزوی شود که متحدان سنتی اش در اروپا نیز از این دولت رویگردان شوند و با صدای بلند به خواسته های آن نه بگویند.

باورنکردنی تر اینکه این ایستادگی دسته جمعی در مهم ترین نهاد امنیتی جهان برای نجات توافقی انجام بگیرد که ایران در محور آن قرار دارد.

یادمان نرفته است که دولت آمریکا در آن سال ها تنها با اشاره ای می توانست قدرت های کوچک و بزرگ جهان را برای تصویب شش قطعنامه علیه ایران همراه سازد، ولی امروز کشورهای همراهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران مکانیسم ماشه نیستیم/ برجام ستیزی به نفع آمریکا است

نگران مکانیسم ماشه نیستیم/ برجام ستیزی به نفع آمریکا است