مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 20:402020-09-17بين الملل

طرح واشنگتن برای گنجاندن قطر در فهرست متحدان اصلی آمریکا


ایالات متحده آمریکا امیدوار است که طرحهای موردنظر برای گنجاندن نام قطر در فهرست متحدان اصلی و غیر عضو ناتو این کشور را به مرحله اجرا گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که واشنگتن امیدوار است طرحهای موردنظر برای تعیین قطر به عنوان متحد اصلی و غیر عضو ناتو را به پیش ببرد.

تیموثی لندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور منطقه خلیج فارس در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: ما در حال پیشبرد [این طرح] هستیم و امیدواریم که قطر را به عنوان متحد اصلی و غیر عضو ناتو تعیین کنیم .

گفتنی است که اوایل هفته جاری، مقامات قطر و ایالات متحده از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی همتای قطری وی در شهر واشنگتن دی.

سی با یکدیگر دیدار کردند.

لازم به ذکر است که اعطای این موقعیت (متحد اصلی آمریکا) به کشورهای خارجی امکان می دهد که در تجارت حوزه دفاعی و همکاری امنیتی با واشنگتن از مزایایی برخوردار شوند.

به عبارت دیگر، موقعیت متحد اصلی غیرناتو به یک کشور امکان دسترسی ممتاز به تجهیزات و تکنولوزی نظامی آمریکا از جمله مواد مازاد رایگان، روند سریع صادرات و اولویت بخشی به همکاری در حوزه آموزشی را می بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح واشنگتن برای گنجاندن قطر در فهرست متحدان اصلی آمریکا

طرح واشنگتن برای گنجاندن قطر در فهرست متحدان اصلی آمریکا