مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-17اقتصادي

نیمی از کتیرای کشور در اصفهان تولید می شود


رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: امسال مجوز برداشت 100 تن کتیرا را صادر کردیم که این میزان نصف کتیرای تولید شده در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، گون گیاهی چند ساله است که ارتفاع آن تا 75 سانتی متر می رسد، از تیغ زدن گیاه گون کتیرا به دست می آید که ماده ای پرکاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی است و به عنوان قوام دهنده در این محصولات به کار می رود.

کتیرا علاوه بر صنعت آرایشی و بهداشتی کاربرد دارویی هم دارد، مثلاً از کتیرا در فرآورده های درمان سرماخوردگی به عنوان نرم کننده و ضدسرفه استفاده می شود و برای جلوگیری از گرمازدگی مصرف کتیرا توصیه شده است.

آبتین میرطالبی، رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس عنوان کرد: کتیرا صمغ گیاه گون است که در مناطق سمیرم، تیران و کرون، نجف آباد، خوانسار، بویین و میاندشت، فریدون شهر و شهرضا برداشت می شود.

  رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: امسال مجوز تهیه 100 تن کتیرا از گون زارهای سطح استان را صادر کرده ایم اما میزان دقیق برداشت صمغ به دلیل تغییرات آب و هوایی قابل پیش بینی نیست و بهره برداران پس از برداشت محصول به این اداره مراجع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از کتیرای کشور در اصفهان تولید می شود

نیمی از کتیرای کشور در اصفهان تولید می شود