مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 02:352020-09-15سياسي

پیشگیری از فرار مفسدان اقتصادی با «لایحه همکاری قضایی بین المللی»


تحول در ماهیت جرایم به خصوص سازمان یافتگی، فرا ملی شدن و فنی شدن جرایم اهمیت تغییر در رویه برخورد و مبارزه با آن را امری اجتناب ناپذیر و ضروری کرده است.

- لایحه همکاری قضایی بین‌المللی جهت مقابله با فساد به دولت ارسال شدمعاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اعلام خبر ارسال «لایحه همکاری قضایی بین‌المللی جهت مقابله با فساد» به دولت افزود: پیشگیری از فرار مفسدان اقتصادی به دیگر کشور‌ها و همراهی با جامعه بین‌المللی در مبارزه و سرکوب برخی جرایم فراملی از اهداف مهم تدوین این لایحه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مصدق با تأکید بر این مهم که امروزه کشور‌ها برای ایجاد تعاملات پویا و موثر با دیگر کشور‌ها ملزم به رعایت الزامات بین‌المللی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مهم برای بروز و ظهور همکاری‌های سازنده بین‌المللی مقابله مشترک کشور‌ها با پدیده‌های شومی، چون جنایات بین‌المللی و جرایم سازمان‌یافته فراملی است و بی‌تردید این مهم فارغ از چارچوب‌های حقوقی و رویه‌های اجرایی جدید امکان‌ناپذیر است.

وی با اشاره به لزوم تدوین قوانین جدید یا اصلاح قوانین و مقررات سنتی داخلی، همسو با پدیده‌های نوظهور بین‌المللی اظهار کرد: پوشیده نیست که جمهوری اسلامی ایران بنا به مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از فرار مفسدان اقتصادی با «لایحه همکاری قضایی بین المللی»

پیشگیری از فرار مفسدان اقتصادی با «لایحه همکاری قضایی بین المللی»