مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 12:052020-09-07پزشكي

وجود 394 بیمار دیالیزی در زنجان


مدیر انجمن کلیوی استان زنجان، گفت: 394 بیمار دیالیزی در استان داریم که از این تعداد 120 بیمار در انتظار انجام پیوند کلیه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد رضا طهماسبی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 894 نفر بیمار دیالیزی، پیوند و مراقبتی تحت پوشش این انجمن هستند افزود: از این تعداد 795 بیمار پیوندی ،705 نفر مراقبتی و394 نفر بیمار دیالیزی را شامل می شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 پیوند کلیه در این استان انجام شده که 2 مورد پیوند از فرد زنده و یک مورد پیوند از فرد مرگ مغزی بوده است.

مدیرکل انجمن کلیوی استان زنجان، با بیان اینکه پیوند کلیه در استان نسبت به سال گذشته با کاهش 30٪ مواجه بوده است افزود: انجام پیوند کلیه از انجمن کلیوی کشور توسط وزارت بهداشت گرفته شده است و بصورت ثبت سامانه است که مشکلات خاص خود را برای بیماران کل کشور ایجاد کرده است که با کاهش پیوند کلیه مواجه شده است.

طهماسبی با بیان اینکه پیوند کلیه به علت شرایط خاص یکی از پیوندهای سخت و مهم است که باید دارای تمام شرایط مورد نیاز باشد عنوان کرد: پیوند کلیه افزون بر شرایط خاص نیازمند هزینه های بسیار است به طوری که برای هر بیمار برای پیوند باید بالغ بر 70 میلیون تومان هزینه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 394 بیمار دیالیزی در زنجان

وجود 394 بیمار دیالیزی در زنجان