مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 07:352020-09-06ورزشي

آخرین وضعیت اهدای خون در «استان تهران»/کدام افراد می توانند خون اهدا کنند؟


مدیرکل انتقال خون استان تهران با دعوت از مردم برای اهدای خون، گفت: بهبود یافتگان از بیماری کرونا برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

-  محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،درباره تعداد مراکز انتقال خون در استان تهران ، اظهارداشت: در حال حاضر 12 مرکز ثابت خون گیری در استان تهران داریم که 5 مرکز، مرکز جامع خونگیری و 7 مرکز ثابت خونی است؛ همچنین روزانه 2 تا 3 تیم سیار به ادارات و مراکز تولیدی و نظامی برای دریافت خون مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: برنامه ای برای افزایش مراکز اهدای خون نداریم و اگر احساس کنیم تا مراکز اضافه شود این کار را انجام می دهیم.

حدود 405 نیرو در مراکز اهدای خون استان تهران فعالیت می کنند و در سال جاری نیز مجوز جذب 12 نیروی جدید گرفته شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران ، افزود:از زمان شیوع کرونا شاهد افت در مراجعه  به مراکز اهدای خون هستیم که بین 5 تا 30 درصد در نوسان بوده و در کل، 15 درصد کاهش اهدای خون داشته ایم.

مهدی زاده یادآور شد: در ایام ماه محرم نذر خون را داریم و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خون گیری خوبی داشتیم؛ به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 6 درصدی روبرو بودیم؛ البته مراکز دسترسی خود را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت اهدای خون در «استان تهران»/کدام افراد می توانند خون اهدا کنند؟

آخرین وضعیت اهدای خون در «استان تهران»/کدام افراد می توانند خون اهدا کنند؟