مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 11:502020-08-29اقتصادي

نحوه محاسبه جریمه و تشویق مشترکان آب و برق


درحالی که وزارت نیرو به موضوع تعرفه های آب و برق برای کاهش مصرف نگاه تشویقی دارد، جریمه هایی را هم برای پرمصرف ها با هدف مدیریت مصرف برق در نظر گرفته است.

- ، همه ساله هیئت وزیران مصوبه تعرفه آب و برق را به وزارت نیرو ابلاغ می کند به طوری که امسال این مصوبه هیئت وزیران با توصیه رییس جمهور، وزارت نیرو را در افزایش سالیانه تعرفه آب و برق که هر سال مقداری نسبت به سال قبل اضافه تر می شد به رقم 7 درصد محدود کردند.

این در حالی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو در این باره گفت: از 2 سال پیش هیئت وزیران با توصیه رییس جمهور، وزارت نیرو را در افزایش سالیانه تعرفه آب و برق که هر سال مقداری نسبت به سال قبل اضافه تر می شد به رقم 7 درصد محدود کرد.

او افزود: یعنی وزارت نیرو بیشتر از 7 درصد که در سایر کالا ها بیش از این رقم افزایش مرسوم است، حق افزایش قیمت نخواهد داشت و حتی به کسانی که از الگوی مصرف چه در آب چه در برق کمتر مصرف کنند پاداش هم پرداخت می کند.

85 درصد از مشترکان زیر 400 کیلوات ساعت در ماه برق مصرف می کنند بررسی و ارزیابی اطلاعات قبض مشترکان مناطق عادی کشور نشان می دهد 85 درصد از مشترکان زیر 400 کیلوات ساعت در ماه برق مصرف می کنند و 15 درصد باقی مانده نیز مصرف برق بالای 400 کیلووات ساعت در ماه داشته و به عنوان مشترکان پرمصرف شناخته می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه محاسبه جریمه و تشویق مشترکان آب و برق

نحوه محاسبه جریمه و تشویق مشترکان آب و برق