مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 10:152020-08-27اقتصادي

چگونه پولدارها در بحران اقتصادی پولدارتر می شوند؟


از زمانی که سازمان بهداشت جهانی، کووید-19 را بعنوان «پاندمی» معرفی کرد، خالص دارایی جف بزوس - بنیانگذار و مدیر کمپانی آمازون و ثروتمندترین فرد جهان - از حدود 110 میلیارد دلار به 190 میلیارد دلار رسید.

- از زمانی که سازمان بهداشت جهانی، کووید-19 را بعنوان پاندمی معرفی کرد، خالص دارایی جف بزوس - بنیانگذار و مدیر کمپانی آمازون و ثروتمندترین فرد جهان - از حدود 110 میلیارد دلار به 190 میلیارد دلار رسید.

در همین حال ارزش سهام نرم افزار ویدیوکنفرانس زوم در شش ماه گذشته از حدود 100 میلیارد دلار، به 290 میلیارد دلار رسید و ثروت ایلان ماسک - مالک شرکت تسلا - در طول بحران کرونا سه برابر شد و به بیش از 90 میلیارد دلار رسید.

گروه دیگری از شرکت ها نیز نه تنها هیچ آسیبی ندیدند بلکه رشد فزاینده ای نیز داشتند؛ شرکت های تولیدکننده ی لوازم بهداشتی که بشدت دنبال تولید واکسن، دارو و کیت های آزمایشی اند.

ارزش سهام این شرکت ها موجب پیدایش دست کم یک میلیاردر جدید و افزایش ثروت 9 عضو باشگاه میلیاردرها شده است.

نمودار شاخص سهام 500 شرکت عمده اقتصاد آمریکا در یک دهه ی گذشته تا پیداش پاندمی کووید-19 وقتی این ارقام را جمع بزنیم، نشان می دهد که فقط در آمریکا، دارایی ثروتمندترین افراد، از آغاز پاندمی کرونا تاکنون چیزی حدود 700 میلیارد دلار بیشتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه پولدارها در بحران اقتصادی پولدارتر می شوند؟

چگونه پولدارها در بحران اقتصادی پولدارتر می شوند؟