مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 19:252020-08-15بين الملل

مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران رای گیری کردند.

- دولت آمریکا با ناکامی در تمدید تحریم های تسلیحاتی دور جدید تلاش های خود را بر راه اندازی مکانیزم ماشه در برجام متمرکز کرده است، اقدامی که در ظاهر فروپاشی توافق هسته ای، اما در باطن هدف دیگری را دنبال می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران رای گیری کردند.

قطعنامه پیشنهادی دو بند مقدماتی و دو بند عملیاتی داشت و خواستار تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران تا تصمیم ثانوی شده بود.

قطعنامه جدید نسخه تعدیل شده قطعنامه قبلی آمریکا بود.

هر چند که این قطعنامه به لحاظ ظاهری و محتوایی تغییرات عمده ای کرده بود، اما هدف آن مشابه قطعنامه قبلی آمریکا بود.

اما باز با این وجود، در رای گیری ایمیلی روز گذشته آمریکا فقط توانست به غیر از خودش رای یک کشور کوچک، یعنی جمهوری دومینیکن را به خود جذب کند.

نتیجه رای گیری روز گذشته چیزی جز شکست سنگین برای واشنگتن نبود که نتوانست 13 عضو دیگر شورا را با خود همراه و آنها را برای تصویب قطعنامه پیشنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟

مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟