مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 17:102020-08-15پزشكي

کرونا مشکلات قلبی را وخیم تر می کند


نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد: کووید-19 باعث بروز مشکلات قلبی از جمله ضربان نامنظم قلب و آنژین شده و وضعیت قلبی که از پیش وجود داشته‌است را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محققان ایتالیایی که این مطالعه را انجام داده اند، می گویند: بیش از 14 درصد از بیمارانی که به دلیل عفونت کرونا در بیمارستان بستری می شوند به عوارض قلبی ناشی از این بیماری مبتلا می شوند.

علاوه بر این حدود 13 درصد از بیمارانی که به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری می شوند از پیش به وضعیت های قلبی و عروقی مبتلا بوده اند.

داده های این مطالعه نشان می دهد که حدود 10 درصد از بیماران کرونایی که از پیش به مشکلات قلبی - عروقی مبتلا بودند یا افرادی که بعد از ابتلا به کرونا به مشکلات قلبی مبتلا شدند، جان خود را از دست دادند.

محققان دانشگاه «کاتانزارو» در ایتالیا که این مطالعه را انجام داده اند، در مقاله ای نوشتند، نتایج این مطالعه نشان داد که هر دو مشکلات قلبی و عروقی که از پیش وجود داشتند و ابتلا به عوارض قلبی و عروقی مرتبط با کرونا با میزان مرگ و میر در بیماران آلوده به کووید-19 ارتباط دارد.

به گفته این محققان، یافته های این مطالعه که بر اساس آنالیز 21 مطالعه که شامل بیش از 77 هزار و 300 بیمار بستری شده مبتلا به کووید-19 در بیمارستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا مشکلات قلبی را وخیم تر می کند

کرونا مشکلات قلبی را وخیم تر می کند