مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 06:502020-08-15فرهنگي

بازخوانی حرف های گلنظر کلدی پس از درگذشت


گلنظر کلدی در روایت سرگذشت شعر فارسی در ایران و تاجیکستان و احترامی که مردم تاجیکستان برای زبان فارسی قائل هستند گفته بود مردم تاجیکستان از شعر امروز ایران خبر دارند و انتظار دارند ایرانی ها هم از شعر آن ها باخبر باشند.

- گلنظر کلدی در روایت سرگذشت شعر فارسی در ایران و تاجیکستان و احترامی که مردم تاجیکستان برای زبان فارسی قائل هستند گفته بود مردم تاجیکستان از شعر امروز ایران خبر دارند و انتظار دارند ایرانی ها هم از شعر آن ها باخبر باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهریورماه سال 1392 دیداری با گلنظر کلدی، شاعر تاجیک که 23 مردادماه 99 و احتمالا در پی ابتلا به کرونا درگذشت، با حضور رییس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و معاون سفیر این کشور در تهران، در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار شد.

در این نشست، گلنظر کلدی، سراینده سرود ملی کشورش، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: من بعد از پایان جنگ جهانی دوم به دنیا آمدم.

فرزند دو قرن هستم؛ قرن 20 و قرن 21 با همه پستی و بلندی هایی که داشتند.

وقتی انقلاب اکتبر به وقوع پیوست و موج های آن در 1918 به سمرقند و بخارا رسید، استاد صدرالدین عینی اولین شعر نو خود را سرود.

او افزود: از آن جا که ما با روسیه درآمیخته بودیم، از ادبیات روس مطلع بودیم، ولی از غزلیات و شعر روز ایران بسیار آموختیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی حرف های گلنظر کلدی پس از درگذشت

بازخوانی حرف های گلنظر کلدی پس از درگذشت