مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 11:302020-08-14بين الملل

«لبنان و ما ادراک ما لبنان»


استعفای دولت و حتی بی دولتی، اتفاقی نو در لبنان نیست و لبنانی ها ولو با تحمل کمبودها، آن را پشت سر خواهند گذاشت و  با صبر در برابر این حادثه، - برگ زرینی از افتخارات لبنان را رقم خواهند زد.

خبرگزاری مهر ، گروه سیاست، محمدمهدی رحیمی، برخی آن را عروس خاورمیانه نامیده اند و عده ای به آن لقب دماسنج خاورمیانه داده اند، اما این جمهوری حدوداً 70 ساله، برای بسیاری از مردم جهان خصوصاً منطقه غرب آسیا به مقاومت شناخته می شود.

مقاومتی که در سال 2000 توانست نخستین ضربه کاری را بر پیکر عاریتی غده سرطانی منطقه، رژیم صهیونیستی، وارد آورد و جنوب لبنان را لوث وجودی اشغالگران پاک نمود و 6 سال بعد دقیقاً در همین روزها، ضربه ای مؤثرتر بر آن وارد کرد و با جهاد و مقاومت بی نظیر در حرب تموز به ملت های عرب، عزت بخشید و توانایی های آنان را که ده ها سال به وسیله تبلیغات و سیاست های استکباری، انکار شده بود، در صحنه عمل به همه نشان داد.

در جریان جنگ 33 روزه، مقامات آمریکا برای تحقق ایده خاورمیانه جدید گام اول را در حمله به کوچک ترین و ضعیف ترین کشور منطقه یعنی لبنان دیدند، در حالی که گویا از فرار صهیونیست ها از جنوب لبنان درس لازم را نگرفته و شناخت دقیقی از مردم لبنان و جایگاه مقاومت نزد آنان نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لبنان و ما ادراک ما لبنان»

«لبنان و ما ادراک ما لبنان»