موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 03:302020-08-14پزشكي

تأثیر قابل توجه ویروس کرونا بر بیماری های غیر واگیر


معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ارتباط با آثار ویروس کرونا بر افرادی که درگیر بیماری های غیر واگیر هستند، نکاتی را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از مهر، علی رضا رییسی، با اشاره به تأثیر همه‌گیری کووید 19 بر بیماری‌های غیر واگیر، گفت: بالغ بر 85 درصد از علل مرگ و میر در ایران به بیماری‌های غیر واگیر اختصاص دارد.

وی افزود: با توجه به روند فزاینده تعداد مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در جهان، در صورت عدم اقدامات مؤثر، وقوع 40 میلیون مرگ بیشتر در سال 2040 بر اثر بیماری‌های غیر واگیر پیش بینی شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، این عدد را در ایران 390 هزار مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر دانست.

رییسی افزود: میزان مرگ و میر بر اثر کووید 19 در افراد مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر بیشتر است، به طوری که در حدود 20 درصد موارد مرگ و میر در افرادی بوده است که از یک بیماری زمینه‌ای رنج می‌بردند و با افزایش تعداد بیماری‌های زمینه‌ای این آمار افزایش قابل توجهی دارد.

وی، اختلال در خدمات پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر در جهان را در شرایط همه گیری کووید 19 نگران کننده خواند و بر لزوم ادغام بیماری‌های غیر واگیر در «برنامه ملی کووید» در کشورهای جهان تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر قابل توجه ویروس کرونا بر بیماری های غیر واگیر

تأثیر قابل توجه ویروس کرونا بر بیماری های غیر واگیر