مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 12:002020-08-13پزشكي

درمان ام اس با استفاده از روش جدید


محققان دانشگاه تگزاس با آزمایش روی موش های مبتلا به ام اس دریافتند کاهش میزان نوعی پروتیین که در کبد تولید می شود، به طور قابل توجهی مانع بروز علائم بیماری شده و بهبود موش های مبتلا به این بیماری را تسریع می کند.

- جی پلاس؛ این پروتیین که ریلین نام دارد، اولین بار در سال 1997 میلادی در مغز شناسایی شد و بعد از آن محققان دریافتند مقادیر زیادی از این پروتیین در کبد تولید می شود و سلول های دیواره رگ ها دارای گیرنده هایی برای آن هستند.

مطالعات صورت گرفته در سال 2016 میلادی نشان داد کاهش میزان گردش این پروتیین در جریان خون موش ها آنان را در مقابل تصلب شرایین محافظت می کند.

ادامه این مطالعات نشان داد ریلین میزان تولید مولکول های چسبناکی را که وظیفه آن ها جذب مونوسیت های درحال گردش در جریان خون است، در دیواره رگ های خونی تنظیم می کند.

مونوسیت ها نوعی سلول محرک التهاب در واکنش ایمنی بدن هستند.

زمانی که میزان ریلین کاهش می یابد، سطح مولکول های چسبناک نیز کاهش یافته و به تبع آن مونوسیت های جذب شده و التهاب نیز کاهش می یابد.

مطالعات جدید نشان می دهد سطح پروتیین ریلین در شدت سایر بیماری های التهابی نیز نقش دارد و با کاهش آن می توان علائم بیماری ام اس را کنترل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان ام اس با استفاده از روش جدید

درمان ام اس با استفاده از روش جدید