مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 07:202020-08-13اجتماعي

دردها و مشکلات محیط بانان از زبان کسی که نخواست نامش فاش نشود


اضافه کار محیط بان ها به صورت 30 ساعت در ماه پرداخت می شود یعنی 15 شبانه روز ضربدر 24 در حالی که همین 300 هزار تومان اضافه کار هم به گفته محیط بان گله مند در جاهایی پرداخت نشده است.

- در حال حاضر قریب 3 هزار محیط‌بان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست و ادارات شهرستانی و استانی در قالب نیروهای یگان‌ حفاظت محیط‌زیست مشغول به خدمت هستند.

شغل محیط‌بانی برخلاف تصور عموم کار ساده‌ای نیست، برخی تصور می‌کنند که همجواری محیط‌بانان با مواهب طبیعی دلیل بر راحتی و بدون دغدغه بودن شغل آنهاست اما محیط‌بانی، کار در شرایط سخت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، اعتماد در ادامه نوشت: محیط‌بانان ایران به واسطه اقلیم منحصربه‌فرد این سرزمین شرایط خاصی را تجربه می‌کنند به عنوان مثال یک محیط‌بان که در منطقه حفاظت شده‌ مجاور پایتخت مشغول خدمت است، از دمای 20- درجه (بخش‌هایی از فیروزکوه) تا بالای 50 درجه (بخشی از کویر در تابستان) را در فصل‌های مختلف تجربه می‌کند و این در حالی است که شرایط کم و بیش مشابهی در استان‌های دیگر نیز وجود دارد.

در کشور ما برای هر 10 الی 11 هزار هکتار منطقه حفاظت‌شده، به‌طور متوسط یک محیط‌بان وجود دارد در حالی که استاندارد جهانی برای هر هزار هکتار عرصه خشکی یک نفر نیرو و برای هر 500 هکتار عرصه تالابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردها و مشکلات محیط بانان از زبان کسی که نخواست نامش فاش نشود

دردها و مشکلات محیط بانان از زبان کسی که نخواست نامش فاش نشود