مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 10:102020-08-12اقتصادي

خودروهایی که از بازار ایران حذف شدند


طی دهه گذشته بازار خودروی ایران، شاهد رفت و آمدهای زیادی بوده است، خودروهایی که در اوج محبوبیت کنار رفتند و یا محصولاتی که با فشار بیرونی متوقف شدند.

- ، آنچه مشخص است تحریم ها، خاتمه مشارکت های خارجی و در نهایت عدم توانایی در پاس کردن استانداردهای مصوب خودرویی، طی یک دهه گذشته خودروسازان را مجبور به تغییر رویه تولید برخی محصولات کرده است.

در این بین اما خودروهای پرتیراژ یا ملی همیشه از این تغییر و تحولات به دور بودند و خودروسازان سال هاست بدون هیچ نگرانی به تولید آنها پرداخته اند.

بررسی یک دهه گذشته مشخص کننده آن است که بیشتر خودروهای حذف شده از خطوط تولیدی خودروسازان به واسطه دو تحریم بین المللی علیه صنعت خودروی ایران صورت پذیرفته است.

​در این بین خودروهای مونتاژی به دلیل عدم تامین قطعه از سوی شرکت مادر در مقطع اوج گیری تحریم ها بیشتر در معرض حذف از بازار خودروی ایران بوده اند، این در شرایطی است که خودروسازان تولید برخی از این خودروها را با جایگزینی قطعات داخلی یا چینی ادامه داده اند.

در تحریم های اولیه بین المللی که آغاز آن از سال 92 بود بیشتر محصولاتی از خطوط تولیدی خودروسازان حذف شد که نتیجه مشارکت تولیدکنندگان داخلی با خودروسازان معتبر جهانی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهایی که از بازار ایران حذف شدند

خودروهایی که از بازار ایران حذف شدند