مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-12سياسي

ضرورت ادغام آموزش پزشک خانواده در دوره پزشکی عمومی


اگر به دنبال مدل تربیت پزشک خانواده در دوره چهارساله رزیدنتی برویم، شاید 20 سال آینده هم نتوانیم طرح پزشک خانواده را که سالهاست معطل مانده و دروازده بان اصلی نظام ارائه خدمت است را مهیا کنیم؛ - از طرف دیگر با یک دوره آموزشی کوتاه مدت می توانیم پزشکان عمومی را آموزش دهیم تا کار پزشک خانواده را انجام دهند، اما تقاضای اصلی من ادغام آموزش پزشک خانواده در دوره پزشکی عمومی است.

یعنی پزشکان عمومی ما با قابلیت نشستن بر جایگاه پزشک خانواده باید تربیت شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در نشست مجازی نهمین شورای آموزش پزشکی عمومی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: این نشست و گفت و گو در خصوص دوره پزشکی عمومی بسیار مهم است، زیرا پزشکی عمومی دروازه بان اصلی نظام سلامت محسوب شده و آنچه در دوره آموزشی طب عمومی در کشور به عنوان مهارت آموزی و سایر ابعاد به دانشجوی طب منتقل می کنیم، شاید مهمترین و اساسی ترین رکن ما در آموزش علوم پزشکی باشد.

همانطور که در نظام آموزشی ابتدایی نیز مهمترین قسمت کار در کل نظام های آموزشی جهان، همان سالهای ابتدایی است که دانش آموزان در مدرسه شروع به تحصیل می کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش کشورمان هنوز هم چیزی به عنوان Education‎ نداریم و تنها به فراگیری و پرکردن حافظه بسنده می شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ادغام آموزش پزشک خانواده در دوره پزشکی عمومی

ضرورت ادغام آموزش پزشک خانواده در دوره پزشکی عمومی