مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-12پزشكي

چرا داروهای اندکی برای درمان بیماری های ویروسی وجود دارد؟


تعداد کمی دارو برای مقابله با ویروس ها کشف شده اما برای مقابله با باکتری ها داروهای موثر بیشتری وجود دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی تعداد کمی دارو برای مقابله با ویروس ها کشف شده اما برای مقابله با باکتری ها داروهای موثر بیشتری وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبیومدیکال ساینس، کارشناسان دانشگاه ملبورن اظهار کردند: شیوع کروناویروس به ما نشان داد، روش های مختلف زیادی برای کشف داروهای موثر در مقابله با ویروس ها وجود دارد که ما باید در مورد آن ها تامل کنیم.

استادیار استوارت رالف، مدیر گروه بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی دانشکده علوم زیست پزشکی دانشگاه ملبورن گفت: ما داروهای زیادی برای انگل ها و باکتری ها داریم که دارای اهداف بالقوه موثر هستند، اما در مورد ویروس ها موارد زیادی وجود ندارد.

منابع دارویی ما در مقابله با ویروس ها انگشت شمار و شامل فرآیندهای گسسته هستند که مانع تکثیر ویروس ها شده و یا بیماری را متوقف می کنند.

دکتر کریگ مورتون، پژوهشگر ارشد موسسه علوم و بیوتکنولوژی مولکولی Bio21 دانشگاه ملبورن گفت: در مورد کووید-19 داروهای رمدیسیور و دگزامتازون اثرات قابل توجهی در نتایج پزشکی داشتند.

رمدیسیور، دارویی است که تکثیر ویروس را هدف قرار می دهد و باوجوداینکه برای مقابله با ویروس کووید-19 طراحی نشده، اما به نظر می رسد کارایی داشته باشد و دگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا داروهای اندکی برای درمان بیماری های ویروسی وجود دارد؟

چرا داروهای اندکی برای درمان بیماری های ویروسی وجود دارد؟