مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-12اقتصادي

سامانه کدال چیست؟


به پایگاه اطلاعات جامع شرکت ها سامانه کدال می گویند، که از طریق سامانه های اطلاع رسانی بورس های جهانی راه اندازی شده است.

- جی پلاس ، با توجه به این مسئله که طی چندماه گذشته جمع کثیری از مردم سرمایه های خود را در بورس سرمایه گذاری کرده اند، باشگاه خبرنگاران جوان هر روز یکی از مفاهیم پایه بازار سرمایه را بررسی می کند.

کلمه کدال codal مخفف لغات انگلیسی Comprehensive Database Of All Listed Companies به معنی سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران است.

سایت کدال به آدرس codal.

ir تحت نظارت سازمان بورس میباشد و به سامانه کدال بورس شناخته می شود و بر اساس ماده 2 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران از سال 86 فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرد.

نحوه بارگزاری اطلاعات شرکت ها در کدال بورس 1:در ابتدا آماده کردن گزارشات و سپس ثبت آن ها به وسیله ناشران 2:دریافت و پذیرش گزارش ها به وسیله سامانه کدال 3:ذخیره و بازیابی گزارش هایی که دریافت شده 4:تجزیه تحلیل و نظارت بر گزارش ها به وسیله کارشناسان سازمان 5:در مرحله آخر انتشار اطلاعات به مردم به چه کسانی ناشران کدال می گویند؟ همه شرکت های به ثبت رسیده در سازمان بورس٬ شرکت هایی که در بورس و فرابورس پذیرفته شده اند و شرکت های زیرمجموعه آنها ملزم به ارائه گزارشات به سایت کدال هستند حتی درصورتی که شرکت های زیرمجموعه خود در ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه کدال چیست؟

سامانه کدال چیست؟