مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 12:352020-08-11بين الملل

فعالیت های اکتشافی در مدیترانه شرقی ادامه خواهد یافت


وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای خود از جمهوری آذربایجان گفت: به فعالیت های اکتشافی خود در مدیترانه شرقی را ادامه می دهیم و در این مسیر سازش هم نمی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه پس از دیدار با جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در آنکارا در گفتگو با خبرنگاران درباره تحولات اخیر در مدیترانه شرقی اعلام کرد: به دفاع از منافع ترکیه و مردم جمهوری تُرک قبرس شمالی در مدیترانه شرقی ادامه خواهیم داد و در این رابطه سازش نخواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص افزود: فعالیت های اکتشاف و حفاری در مدیترانه شرقی با اعطای مجوز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

در همین رابطه پیشتر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه ای اعلام کرده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

این در حالی است که آنکارا پیشتر فعالیت های خود در عرصه اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه را متوقف کرده بود؛ اما در روزهای گذشته اعلام کرد که دوباره فعالیت هایش را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت های اکتشافی در مدیترانه شرقی ادامه خواهد یافت

فعالیت های اکتشافی در مدیترانه شرقی ادامه خواهد یافت