مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 08:202020-08-11اقتصادي

7500 هکتار از آب بندان های استان های شمالی مرمت و بهسازی شد


طبق برنامه پیش بینی شده 7500 هکتار از آب بندان ها در سه استان شمالی کشور در سال 1398 با اعتباری بالغ بر 2450 میلیارد ریال مرمت و بهسازی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا سرافرازی با اشاره به این که آب بندان ها نمونه ارزشمندی از دانش یا فناوری بومی مردمان مناطق مختلف بویژه شمال ایران محسوب می شود، اظهار کرد: آب بندان ها، یک اکوسیستم آبی برای ذخیره سازی آب به منظور مصارف کشاورزی، تغذیه آب های زیرزمینی، آبزی پروری و از دیدگاه بوم شناختی نیز به عنوان محل مناسب برای زیست پرندگان و حیات وحش، حافظ تنوع زیستی و ایجاد مناظر زیبا به شمار می رود.

وی افزود: آب رودخانه ها و هرزآب ناشی از بارندگی در فصل های غیرکاشت از طریق کانال ها و پمپاژ به آب بندان ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

سرافرازی ادامه داد: علاوه بر کارکردهای کشاورزی این بخش، آب بندان ها می توانند برای استفاده گردشگری نیز زمینه سازی شده و مورد بهره برداری قرار گیرند بنابراین، در استان های شمالی که با استقبال مسافران مواجه هستند با فراهم کردن بسترهای گردشگری در فرایند احداث آب بندان، می توان زمینه ایجاد درآمد و اشتغال در منطقه را فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7500 هکتار از آب بندان های استان های شمالی مرمت و بهسازی شد

7500 هکتار از آب بندان های استان های شمالی مرمت و بهسازی شد