مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-11اقتصادي

پیگیری فارس از وضعیت «فارسیت» دورود/ سرنوشتی تلخ برای کارخانه ای قدیمی


کارخانه فارسیت دورود حدود 10 سال است که به دلایل مشکلاتی از جمله نبود بازار برای فروش محصولات و مسائل زیست محیطی تعطیل است، این کارخانه که در گذشته حدود 500 کارگر داشته اکنون به زمینی خالی با سوله های مخروبه تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دورود، تعطیلی کارخانه های تولیدی و خارج شدن آن ها از چرخه و مدار تولید سال هاست به یک حکایت تکراری و دنباله دار در لرستان تبدیل شده، به طوری که ظرف یک دهه اخیر شاهد خاموش شدن چراغ واحدهای تولیدی در استان هستیم، این اتفاق علاوه بر افزایش آمار بیکاری و کاهش تولید پیامدهای روحی و روانی و ایجاد جو ناامیدی را هم به دنبال داشته است.

کارخانه فارسیت دورود یکی از واحدهای تولیدی قدیمی شهرستان دورود است که سال 1346 با هدف تولید ورق های فارسیت در مساحتی 15 هکتاری راه اندازی شد، اما سال 90 با وجود مشکلاتی در حوزه مدیریت و بازار فروش تعطیل و پس از حدود 10 سال همچنان به حال خود رها شده است.

با تعطیلی کارخانه فارسیت حدود 450 کارگر از کار بیکار و این کارخانه نیز به جمع دیگر واحدهای تعطیل و راکد استان پیوست، آنچه از شواهد و مستندات پیدا است امیدی برای احیا آن وجود ندارد.

چند سال پیش بود که خبرهایی مبنی بر راه اندازی خط تولید لاستیک در کارخانه فارسیت منتشر شد اما تاکنون شاهد تحقق این موضوع نبوده ایم، با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری فارس از وضعیت «فارسیت» دورود/ سرنوشتی تلخ برای کارخانه ای قدیمی

پیگیری فارس از وضعیت «فارسیت» دورود/ سرنوشتی تلخ برای کارخانه ای قدیمی