مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-11سياسي

آسیب شناسی دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط دیده بان عدالت و شفافیت


دیده بان شفافیت و عدالت در بیانیه ای به آسیب شناسی دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دیده بان شفافیت و عدالت در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد برگزاری دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی به آسیب شناسی این دادگاه ها و ارائه راهکارهایی برای کارایی بیشتر این دادگاه ها پرداخته است.

متن این بیانیه به شرح زیر است: دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی با شیوه ای خاص و با آیین دادرسی ویژه، به درخواست رییس پیشین قوه ی قضاییه از مقام معظم رهبری و موافقت ایشان شده و 2 سالی است که برگزار میشود، امروز، 20 مرداد، مدت جواز آن به پایان می رسد.

بدین لحاظ، آسیب شناسی برگزاری دادگاه های فوق و تعیین نقاط قوت و ضعف آن در جهت ترسیم مسیر آینده و افق پیش روی دستگاه قضایی امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

در بررسی روند رسیدگی های قضایی و آسیب شناسی برگزاری دادگاه ها طی 2 سال اخیر، طرح یک پرسش اساسی و پاسبخ بدان، می تواند راهگشا و تعیین کننده باشد.

پرسش این است که آیا نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی، برای مبارزه با فساد، به ویژه فساد اقتصادی نیازمند دادگاه ویژه است یا خیر؟ به نظر می رسد اصل وجود دادگاه های ویژه ی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به خصوص در شرایط خاص چند سال اخیر که نظام جمهوری اسلامی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب شناسی دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط دیده بان عدالت و شفافیت

آسیب شناسی دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط دیده بان عدالت و شفافیت