مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:302020-08-11اقتصادي

افزایش ظرفیت تولید نفت سعودی به 13 میلیون بشکه


در شرایطی که دنیا لبریز از نفتی شده که نمی تواند در شرایط سقوط تاریخی تقاضا به سرعت آن را جذب کند، آرامکوی سعودی به دنبال افزایش ظرفیت تولید نفت خود است.

- در شرایطی که دنیا لبریز از نفتی شده که نمی تواند در شرایط سقوط تاریخی تقاضا به سرعت آن را جذب کند، آرامکوی سعودی به دنبال افزایش ظرفیت تولید نفت خود است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، تایید کرد این شرکت به طرحهای خود برای افزایش ظرفیت تولید از 12 میلیون بشکه به 13 میلیون بشکه در روز ادامه می دهد.

این اظهارات باعث نگرانی بازار شده که در حال حاضر با مازاد ذخایر نفت در جهان روبروست.

همچنین این خبر در شرایطی اعلام شده که اوپک پلاس از ماه مه دور جدیدی از کاهش تولید را با هدف اشباع عرضه در بازار به اجرا گذاشته است و عمده بار کاهش تولید بر دوش عربستان سعودی است که تولیدش در ماههای گذشته را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

مسئله این نیست که آیا بازار می تواند بشکه های نفت اضافی که تولید می شوند را جذب کند بلکه سوال این است که آیا آرامکوی سعودی می تواند پول بیشتری برای افزایش ظرفیت تولید خود هزینه کند به خصوص پس از انتشار نتایج مالی سه ماهه دوم که نشان داد سود خالص این شرکت 73 درصد سقوط کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت تولید نفت سعودی به 13 میلیون بشکه

افزایش ظرفیت تولید نفت سعودی به 13 میلیون بشکه